استاندار لرستان:

نهایی شدن مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک تا مردادماه

استاندار لرستان گفت: استحکام بخشی، ثبت جهانی و آزادسازی حریم قلعه تاریخی و باستانی فلک الافلاک در اولویت قرار دارد.
به گزارش عقلانیت و توسعه: استاندار در بازدید از قلعه فلاک افلاک گفت:یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان ساماندهی قلعه و ثبت جهانی این قلعه است و باید مسائل و انتظارات برای ثبت جهانی قلعه تا مردادماه نهایی و مرتفع شوند.
ابوطالب شفقت افزود:تا قبل از این که تیم بازرسی برای ثبت جهانی از مجموعه قلعه فلک الافلاک بازدید کند فرصت داریم تا شرایط برای ثبت را ایجاد کنیم که تا مرداد ماه خواهد بود
استاندار با ببان اینکه برای بخشی از زمین‌های اطراف قلعه که تثبیت و رفع تملک شده اقدامات خوبی انجام گرفته و قسمتهای دیگر هم در حال اجرا است، گفت:.امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و ثبت جهانی، این اثر ارزشمند مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.
شفقت افزود: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان است و استحکام بخشی، آزاد‌سازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک افلاک به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود،امیدواریم به زودی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به لرستان سفر کرده و از نزدیک در جریان روند امور قرار گیرد.