رضا مراد صحرایی کیست و منتقدین او چه می گویند؟.

در پی استعفای یوسف نوری ریس جمهور ضمن پذیرش اسعفای یوسف نوری ، رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد.بسیاری از فرهنگیان مخالف این انتخاب هستند و علت را این می دانند که وی از بدنه آموزش و پرورش نیست .

رضا مراد صحرایی کیست

در پی استعفای یوسف نوری از وزارت آموزش وپرورش، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ضمن پذیرش اسعفای یوسف نوری ، رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد. اما رضا مراد صحرایی کیست و چه سوابقی دارد و سپس اینکه آیا مورد وثوق جامعه ی فرهنگیان می باشد؟ آیا توانایی حل و فصل نمودن مطالبات معلمان را دارد ؟ آیا در ادامه، قادر به گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی هست؟.

رضا مراد صحرایی متولد ۱۳۵۵ شهرستان دلفان لرستان و دانش آموخته ی دانشسرای تربیت معلم شهید رجایی نورآباد می باشند . صحرایی فارع التحصیل دکتری زبان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی می باشد که از اردیبهشت ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

سوابق کاری رضا مراد صحرایی

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید حدفاصل سال‌های ۸۸ تا ۸۹، معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی بین سال‌های ۹۰ تا ۹۴ و معاونت آموزشی بنیاد سعدی از جمله مهمترین سوابق فرهنگی مدیریتی رضا مراد صحرایی می باشد صحرایی همچنین عضو شورای علمی بنیاد سعدی است و مهمترین سابقه ی رضامراد صحرایی ؛ عضویت و نماینده شورای انقلاب عالی انقلاب فرهنگی در کمیسیون اجرایی ماده ۱۵ قانون اساسی و عضو پیوسته انجمن جهانی مطالعه زبان کودک است.صحرایی علاوه بر فعالیت‌های متعدد اجرایی در دانشگاه علامه طباطبایی یکی از اعضای شورای برنامه ریزی و تألیف کتاب‌های درسی و جانشین شورای تألیف و برنامه ریزی منابع آموزش زبان فارسی در کشور هند نیز بوده است.

عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه شاهد و عضویت در اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و عضویت در شورای مرکزی بسیج دانشجویی در فاصله سال‌های ۷۵ تا ۸۷ از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی رضا مراد صحرایی است.

منتقدین انتخاب رضا مراد صحرایی

مهمترین نقدی که جامعه ی فرهنگیان به انتخاب رضا مراد صحرایی دارند باید از فاصله ی او از بدنه ی آموزش و پرورش و مشکلات معلمان جستجو کرد که پس از ناتوانی یوسف نوری در براورد نمودن مطالبات معلمان ، انتظار بکارگیری فردی از بدنه آموزش و پرورش بطوری که نسبت به مشکلات معلمان اگاه باشد را خواهان هستند.


مهدی میرزاوند