استاندار لرستان:

رایزنی در راستای جذب سرمایه گذار

استاندار لرستان گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.
به گزارش عقلانیت و توسعه: ابوطالب شفقت در دیدار با جامعه روحانیت لرستان با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و رؤسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی‌فقیه در استان به ظرفیت جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهادها ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.
وی تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما ناصحیح است .
استاندار لرستان، افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است، من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.
شفقت، تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید موردتوجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.
وی گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه‌جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه‌ورزی، مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.
استاندار لرستان با بیان اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.
شفقت، تصریح کرد: باید پیشرفت را به‌عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود ازآنجاکه هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.
وی افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم‌وتربیت را دریابیم؛ زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.