وعده های جامانده دولت در لرستان

خطاب به استاندار محترم استان لرستان آقای ابوطالب شفقت

میپذیریم از اینکه سیاست زدگی و جنگ سر لحاف ملا در بین سیاسیون لرستان مسبوق به سابقه است اما اینکه عدم توسعه نیافتگی لرستان را نتیجه ی عفلت رسانه ای خبرنگاران و کنشگران خطاب قرار داده اید صرفنظر از قضاوت عملکرد پیش رو شما از نظر ما نوعی فرار رو به جلو دولت در لرستان است که نوعی مغالطه از مغالطات مقام دفاع است و با محق جلوه دادن دولت سعی دارید به جای موضع پاسخگویی از موضع قدرت سخن بگویید
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عقلانیت و توسعه  : استاندار محترم استان لرستان آقای ابوطالب شفقت به پیروی از مهمان نوازی ساکنین دیرپای زاگرس بخصوص بلاد لرنشین و بالخص لرستان که شهرۀ آفاق است، آرزومندیم همچون دشت های شقایق بار دیگر رخ بهار را برچهره واژگون لاله های خمیده  بنشانی تا خدمات آت در این وانفسای بی کسی در متل و قصه های مادران مهمان نواز لرستانی ماندگار بماند. منتهی مراتب از آنجا که فرموده اید از خبرنگاران لرستان خواهم پرسید چرا توسعه لرستان محقق نشده است و بنوعی طرح سوال نمودی که خبرنگاران در تهیه ی اخبار جامع،صحیح و شفاف و تجزیه و تحلیل عملکرد دولت که یکی از بارزترین وظایف خبرنگاران است کوتاهی شده است؟ در پاسخ به پرسش شما مواردی را به اختصار ارایه می دهم، باشد که در سمت و سوی اهداف کاری شما موثر واقع شود .

آیا استیجازه ی رهبری و تمایل و رغبت روزافزون دولت و شخص رییس‌جمهور در احداث راه آهن و انتقال آب به خراسان جنوبی و شمالی٫ محصول روح خفته مطالبه گری اصحاب رسانه خراسان است؟

لرستان به قدرت سیاسی در بالادست و تخصیص اعتبارات در پایین دست نیاز دارد


در روزهای اخیر باخبر شدیم در بازدید میدانی از طرح های لرستان منجمله فلک‌الافلاک ،تاکید ویژه‌ای به آزاد سازی فضای پیرامون قلعه و ثبت جهانی قلعه داشته آید منتهی به خاطر داشته باشید بخش اعظم کنش‌گران ٫ نشریه ها و پایگاه های تحلیلی خبری با استراتژی فشار از پایین و جانه زنی از بالا پیگیر تخصیص اعتبار و جابجایی پادگان بودند اما آیا مادامی طرحی که مصوبه های مختلفی از جمله دستور رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۳۷۰/۱۰/۱، صورتجلسه کمیته مشورتی ملی در ۱۳۸۰/۲/۲۲، مصوبه شورای ملی انقلاب فرهنگی در ۱۳۸۱/۷/۲، ابلاغ قانون مجلس شورای اسلامی در ۱۳۸۲/۱۰/۸ و سه مصوبه سفر هیات دولت را دارد عملیاتی نمی شود گناه ما چیست ؟ نگارنده بیش از یکصد یادداشت تحلیلی تحقیقاتی در این زمینه قلم زده ام و باران وار از خرد و کلان مدد جستیم منتهی پول قیمت گذاری شده ی پادگان فعلی ، کفاف ساخت پادگان جدید را نمی دهد گناه ما چیست؟ اینکه پروژه آزادسازی فضای پیرامون قلعه فلک الافلاک  به سخنرانی آغازین نمایندگان مجلس نهم دهم یازدهم  و استانداران دولت های دهم‌ یازدهم دوازدهم و سیزدهم بدون نتیجه بخشی تبدیل شده است. گناه‌ ما چیست؟

احداث راه آهن خرم آباد به استیجازه ی رهبری از طریق تهاتر نفت نیازمند است.

لحظه به لحظه قدم به قدم ،بازدیدها و بیانات شما را رصد و ثبت و ضبط می کنیم همانطور که در مفاهمه و گفتگو با مدیر پروژه راه آهن، خواهان تعیین روزشمار ساخت راه آهن در صورت برطرف شدن مشکلات مالی پروژه بودید این را هم اضافه بفرمایید ما لرستانی ها با نداشتن و نخوردن میوه ممنوعه رجال طراز بالای سیاسی ، چون آدم * برهنه و بی پناه در بهشت خدادادی و آیینه ی تمام قد آفریدگار در زاگرس زیبا ایستاده ایم ،صدای محرومیت ما صدای خداست آیا صدای فریادرس را نمی شنوند آیا پیام رهبری معظم در آغاز بکار مجلس شورای اسلامی یازدهم که فرمودند:ثمره مطلوبی از باب عدالت کسب نکرده ایم را نمی شنوند آیا صدای خبرنگاران لرستان از پیام رهبری یا از دستور رییس‌جمهور رساتر است؟

استاندار شفقت شما پاسخ دهید؟

فرهاد زیویار در مهرماه سال گذشته از دستور ویژه رییس جمهور برای رفع موانع حقوقی و تخصیص اعتبارات لازم برای برخی از پروژه‌های استان خبر داد که آیت‌الله رییسی در این دیدار ضمن صدور دستور ویژه برای طرح‌های سد معشوره، قلعه فلک‌الافلاک ، یخچال‌سازی لرستان و راه آهن خرم آباد برای تخصیص اعتبارات لازم و رفع موانع حقوقی و اداری این طرح‌ها دستورات لازم را به معاون اجرایی و وزارتخانه‌های ذیربط صادر کرد. اکنون از حضرتعالی می‌پرسم آیا خبرنگاران مقصر اجرا نشدن دستور رییس‌جمهور هستند؟ آیا اگر معاون اجرایی و وزارتخانه های ذیربط کوتاهی کرده اند ما باید پاسخگو باشیم؟ برادر گرامی آقای ابوطالب شفقت استاندار محترم بخدا سوگند تمام فرزندان لرستان در هر جایگاهی مشتاق خدمتگزاری به این استان محروم و این مردم بزرگوار با مناعت طبع بالا هستند منتهی جز حقیقت و عشق به چیزی دیگر متکی نیستند امیدواریم خداوند به شما توفیق خدمت به این آستان محروم که بفرموده ی امام بزرگترین عبادات نزد آنهاست عنایت فرماید. منتهی ما اجازه ی تیوریزه نمودن عامه ی مردم را به هیچ احدی نخواهیم داد و خواهان شفافیت سازی و حقیقت گویی دولت در قبال وعده‌های جا مانده هستیم.

دولت در قبال وعده ها پاسخگو باشد

نماینده محترم ولی فقیه حجت‌الاسلام شاهرخی در پیامی خطاب به رییس جمهور فرمودند : (+با احترام، بر خود لازم دانستم از مواضع بحق، عدالت محور، خدمتگزارانه حضرتعالی در جلسه ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ مجلس شورای اسلامی مبنی بر انتخاب استاندار ویژه برای استان ولایتمدار و شهید پرور و مملو از ظرفیت های مادی و معنوی استفاده نشده لرستان تقدیر و تشکر نمایم.* ) آقای ابوطالب شفقت آیا سندی، خبری، مطالبه گری بالاتر و رساتر از این پیام سراغ دارید؟ برادر عزیز استاندار محترم ظاهراً جای فاعل و مفعول عوض شده است این روزها گفتمان شما حکایت از این دارد که غریق رحمت دولت بوده ایم اما جنس ما از کاهلان بوده در حالیکه در هیچ دوره ای در آغاز بکار دولت ها این سطح مطالبه گری انجام نگرفت . میپذیریم از اینکه سیاست زدگی و جنگ سر لحاف ملا در بین سیاسیون لرستان مسبوق به سابقه است اما اینکه عدم  توسعه نیافتگی لرستان را نتیجه ی غفلت خبرنگاران و کنشگران ، خطاب‌ قرار داده اید صرفنظر از قضاوت عملکرد پیش رو شما از نظر ما نوعی فرار رو به جلو دولت در لرستان است که نوعی مغالطه از مغالطات مقام دفاع است و با محق جلوه دادن دولت سعی دارید به جای موضع پاسخگویی از موضع قدرت سخن بگویید ،منتهی بایستی بدانید و آگاه باشید که روح خسته و درمانده مطالبات و مطالبه گری امروز لرستان ٫ محصول وعده های خواب آلود نیمه شب دولت هستند که هیچ گاه بر کوههای زاگرس طلوع نکردند .در خاتمه امیدواریم زین پس بدعهدی دولت  را دال بر کاهش حرارت و حدت پیشین ما ندانید چونانکه بزودی پس از شناخت و آگاهی هرچه بیشترتان در مقام نماینده ارشد اجرایی دولت پی به حقيقت درونی و چرای محرومیت لرستان خواهيد برد..پایان

نویسنده : مهدی میرزاوند